תפריט

כך תזהו מוסך פיראטי ומוסך מורשה

שאנחנו צריכים לטפל בעצמנו, מן הסתם לא נחשוב ולו לרגע אחד לפנות לאדם שאינו רופא מוסמך, ורצוי גם בעל ניסיון בתחומו – אבל לא מעט בני אדם מפקידים את המכונית שלהם בידיים לא מקצועיות ומטפלים בהן במוסכים פיראטיים.

לא צריך להיות עורך דין כדי להבין שזוהי התנהלות לא נבונה במיוחד, שעלולה לגרום לנזק חמור ואפילו בלתי הפיך – שהרי לכלי הרכב שלנו יש לא רק ערך כספי גבוה אלא גם חשיבות עצומה מבחינת השמירה על הבטיחות של מי שמשתמש בהם – כך שבהחלט מומלץ לא "להתפתות" לכך גם אם המחיר המוצע על הטיפול או התיקון נמוך יותר.

איך לזהות מוסך פיראטי?

לא קשה לזהות מוסך פיראטי: ראשית, במקרים רבים פועלים המוסכים הפיראטיים בחצר בניין או אפילו סתם כך באמצע הרחוב.

גם כשהמקום נראה רציני ומסודר, ניתן להבחין בין המוסכים הפיראטיים לבין המוסכים המורשים בקלות, שכן מוסך מורשה מחזיק ברשותו רישיון עסק מסודר (וכמובן תקף) ולא רק מחזיק ברשותו את הרישיון אלא מחויב עפ"י חוק להציגו באופן ברור. אם נכנסתם למוסך ומסרבים להציג בפניכם את רישיון העסק, אפשר להבין שמדובר במוסך שאינו מורשה – ושומר מכוניתו (ונפשו) ירחק משם.

באיזה מצב נזדקק לעורך דין?

ישנם שני סוגי מצבים שעלולים להוביל להסתבכות משפטית לא רק של בעלי המוסך הפיראטי, שכמובן עוברים על החוק (ומדובר בעבירה חמורה מאוד!) אלא גם של הלקוחות – שמוצאים עצמם נזקקים לשירותיו של עורך דין.

מצב אחד שמצדיק פנייה אל עורכי דין הוא כשהתיקון או הטיפול השגרתי במכונית באותו מוסך פיראטי גורם נזק לרכב. במקרה של מוסך מורשה, הוא עלול לאבד את רישיון העסק אם לא יטפל בתלונת הלקוח באופן מקצועי, ובנוסף משרד התחבורה עשוי להתערב אף הוא במקרה של חילוקי דעות, ולעומת זאת אם פניתם למוסך פיראטי הדרך היחידה לתבוע את המגיע לכם היא באמצעות בית משפט, שאגב, לא בטוח שיעמוד לצדכם מאחר שבחרתם לפנות למוסך פיראטי.

מצב אחר שבו לקוחות של מוסך פיראטי שוכרים את שירותיו של עורך דין הוא כשעקב ליקוי ברכב נגרם נזק לגוף שלישי – חשוב לזכור שאחריות על תקינותו של הרכב מוטלת על בעליו, ואם הוא בחר באופן מודע לטפל בו במוסך פיראטי הרי שהוא אחראי לכל נזק שייגרם בשל כך ועלול לשלם מחיר יקר.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי