תפריט

טיפול לרכב לפני בדיקה שנתית – טסט לרכב

כל כלי רכב חייב לעבור מידי שנה בדיקת רישוי לתקינות מערכותיו, הנודעה בכינוייה העממי – טסט.
החוק מחייב לבצע טסט לרכבים חדשים כל שלוש שנים ולרכבים בני 10 שנים ויותר – בכל שנה. מחיר הטסט נקבע לפי סוג הרכב ושנת היצור שלו.

בדיקת רישוי שנתית –  הטסט,  מיועד להגן על בטיחות הנהג והנוסעים ברכב וכן על בטיחותם של הנהגים האחרים בכביש. אם אפילו אחת מהמערכות הללו לא תימצא תקינה, יהיה על בעל הרכב לתקנה ולשוב במועד אחר לטסט חוזר.
ללא אישור מטעם מכון הרישוי שהרכב עבר טסט בהצלחה לא יינתן לרכב ביטוח ואסור להעלותו על הכביש.
אי ביצוע טסט שנתי גורר קנס גבוה, שלילת רישיון לחצי שנה ונקודות חובה

חשיבות טיפול לרכב ושמירה על רכב תקין:

על אף השיפור הקיים בשנים האחרונות באיכויות הייצור, אשר הפך את המכונית המודרנית לטכנולוגית יותר, מתקדמת ומתוחכמת שאינה דורשת ידע מכני או מיומנות מיוחדת על מנת לתפעל אותה, עדיין קיים צורך בידע בסיסי, תשומת לב ותחזוקה שגרתית. לטובת הבטיחות, וגם על מנת להאריך את חיי הרכב הרי אין דבר מבאס יותר מרכב ששובק חיים בעת הנסיעה. לכן אם בבעלותכם רכב אתם בוודאי יודעים שאחד הטיפולים החשובים לרכב הינו טיפול שנתי. מטרת הטיפול השנתי היא בראש ובראשונה לוודא כי הרכב שלכם תקין והוא גם זה שיבטיח לכם מקסימום בטיחות בזמן הנסיעה. במסגרת הטיפול השנתי יוחלף שמן המנוע, מסנן השמן, מסנן אוויר, מסנן אוויר למזגן וכו' תיערך בדיקה מקיפה הכוללת, בדיקת בלמים, רצועות, בדיקת אורות, סטרטר ומצבר. מעבר להחלפת השמנים והפילטרים המוסך מבצע בדיקות כלליות ברכב ובהתאם לטיפול גם בדיקות קפדניות לחלקים מסויימים, מטרת הבדיקה היא שמירה על רכב אמין ובטיחותי עד לטיפול הבא, רכב שאינו בטיחותי מסכן אתכם ואת הנוסעים בכביש.

מה בודקים בטסט לרכב?

את הצמיגים – צמיגים לא תקינים הם סכנה בטיחותית חמורה.
לכן, יש לבדוק האם הצמיגים שחוקים או סדוקים, מהו לחץ האוויר בהם והאם הוא תקין. כמו כן יש לבחון אם כדאי להחליף את הצמיגים.
בעל הרכב לא יוכל לעבור את הטסט ללא מערכת בלמים תקינה לחלוטין..
את מערכת הפליטה – בודקים שמערכת הפליטה אינה פולטת עשן מזהם, שהיא לא משמיעה רעש או שנודף ממנה ריח של גז שרוף.
את המגבים – בודקים שהמגבים תקינים וכשמפעילים אותם הם מנקים כהלכה את השמשות ושהגומי המצפה אותם לא סדוק או קרוע.
את מערכת התאורה
– בודקים את מערכות התאורה ברכב הכוללת את הפנסים, את מערכת האיתות, אורות חנייה וערפל, אורות גבוהים ונמוכים, אורות מהבהבים, תאורת לוחית הרישוי וכן את אורות הרוורס והבלימה.
את מערכת ההיגוי והצירים
– בודקים את מערכת הצירים וההגה. במיוחד יש להקפיד שלהגה לא תהיה התנגדות נוקשה או רכה מדי.  כמו כן יש לבדוק אם ממערכת ההיגוי עולים קולות נקישה או רעשים.
את תקינות מערכת הבלמים
– אחת המערכות החשובות ביותר לבטיחות הנהג והנוסעים ברכב. בדיקת מערכות הבלמים כוללת: בדיקת הבלמים הקדמיים והאחוריים, הרפידות שלהם ומצבו של בלם היד.

את פנים הרכב – חגורות בטיחות, לוח שעונים תקין, נורת אזהרה של בלם היד, מד קילומטרים וגם את ידיות הדלת.

את לוחיות הרישוי – על לוחיות הרישוי להיות תקינות ועליהן מספרים  ברורים. לוחיות דהויות, עקומות, לא קריאות או כאלו ללא תאורה לא יעברו טסט.

מראות – יש להחליפן במידה ואחת מהמראות סדוקה או שבורה.

בדיקה של אביזרי החובה ברכב – כגון: צמיג רזרבי, ג'ק (מגבה), משולש אזהרה, אפוד זוהר, ציוד כיבוי אש ופח אשפה.

הצורה החיצונית של הרכב – כדאי לשטוף את הרכב חיצונית ולנקות אותו בחלקו הפנימי לפני הטסט. רכב שנראה שמור ומתוחזק היטב  עושה רושם כללי חיובי על בוחני הטסט.

טיפ מאיתנו – מומלץ להגיע לטסט עם רכב שטוף ונקי מבחוץ ובפנים. הבוחנים מסתכלים אחרת על רכבים שמורים. רכב מוזנח הוא מטרה קלה לאיתור תקלות וטסט חוזר.

מה צריך להביא לטסט ?

– רישיון רכב

– ביטוחים (חובה, מקיף, צד ג')

– אישור תשלום אגרת הטסט

– תעודת זהות של בעל הרכב

– ייפוי כוח אם מבצעים את הטסט עבור מישהו אחר

– אם הרכב הוא בן למעלה מ-15 שנה יש להביא אישור ממוסך מורשה על תקינות מערכת הבלמים

– בטסט חוזר יש להביא אישור מהמוסך שתיקן את הליקויים ואת החשבונית של התיקון.

מה קורה אם הרכב לא עבר את הטסט?

במקרה כזה מקבל בעל הרכב את רשימת הליקויים שנמצאו ברכב ונקבע לו התאריך לתיקונם.
אם הוא לא מבצע את התיקון עד לזמן הנקבע הוא יכול לקבל עוד ארכה של שבוע.
לאחר מציאת ליקוי מומלץ לפנות מיד למוסך לתיקון ואח"כ לחזור למכון הרישוי שבו נעשה הטסט. שם בודקים לפי הקבלות שהביא בעל הרכב מהמוסך שאכן הליקויים תוקנו ובודקים שוב את מה שתוקן.

לאחר שיאושר התיקון יקבל בעל הרכב מדבקה המאשרת את תקינות הרכב ועד מתי הטסט שבוצע בתוקף.
יש להדביק את המדבקה על השמשה הקדמית של הרכב.

איזה מוסך כדאי לבחור לעשות בו את הטסט?

טיפול לרכב לפני טסט חשוב לבצע במוסך מורשה בהתאם לסוג הרכב, כדוגמת מוסך מורשה מאזדה או פורד.

לעשות סקר של המלצות מהאינטרנט וכן מפה לאוזן על מוסכים אמינים המבצעים את הבדיקות והטיפולים לקראת הטסט השנתי ואת הטסט עצמו בצורה הטובה והמקצועית ביותר.
יש לציין, כי ישנם מוסכים שכחלק מהשירות שהם נותנים בבדיקת הרכב לפני טסט הם לוקחים בעצמם את הרכב לביצוע הבדיקה.
בכך הם חוסכים זמן יקר ללקוחותיהם.

על מה יכולים להכשיל בטסט לרכב?

כל מערכת שנבדקת ונמצא בה ליקוי כלשהו יכולה להכשיל את הטסט.
הבוחנים שמים לב במיוחד למערכת התאורה והמראות, לרמת הפליטה של הרכב (שלא תהיה מזהמת), למערכת הבלימה, ללוח השעונים תקין ולחגורות הבטיחות.

מהו מחירון טסט לרכב?

– מחירון שבו ניתן למצוא את תעריפי בדיקות הרישוי השנתי במכוני הרישוי בארץ.

– המחירים בו מעודכנים לאותה שנה או לשנה שלפניה וכוללים את עלות הטסט לכל סוגי כלי הרכב.

– בעזרת מחירון זה ניתן לאמוד את המחיר אותו מבקש המוסך שאליו פונים ולוודא שהמחיר זהה לזה שנקבע בחוק.

מהו מחירון טסט לרכב?

– מחירון שבו ניתן למצוא את תעריפי בדיקות הרישוי השנתי במכוני הרישוי בארץ.

– המחירים בו מעודכנים לאותה שנה או לשנה שלפניה וכוללים את עלות הטסט לכל סוגי כלי הרכב.

– בעזרת מחירון זה ניתן לאמוד את המחיר אותו מבקש המוסך שאליו פונים ולוודא שהמחיר זהה לזה שנקבע בחוק.

"המחיר שלנו להעברת טסט הוא 447₪ כולל מע"מ וזה כולל את אגרת הרישוי שמשולמת במכון הרישוי"

דרישות בטיחות חדשות המתאימות ל2022:

החוק מגדיר כמה אביזרי בטיחות שהם חובה בכל רכב, בהתאם לסוגו (כגון כריות אוויר, חגורות בטיחות, התקנת מערכות בטיחות וכו').
לאחרונה  נוספו מערכות סיוע לנהיגה – המערכות מתריעות מפני תאונות שעלולות להתרחש ובמערכות המתקדמות ישנה אפשרות שהן אף מסוגלות להשתלט על המכונית ובכך להגדיל את הסיכוי להמנע מתאונה או להפחית את חומרתה.
לכן, בעת רכישת רכב יש לקחת בחשבון גם את הפרמטר הנ"ל בזמן הרכישה. רכב ישן יהיה פחות בטוח מרכב חדש, חשוב לשים לב לא רק לשנת הייצור אלא למועד ייצור הדגם וסוגו.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי