תפריט

חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על טיפול נכון ברכב

כלי הרכב שלנו, ממש כמו כל מכונה אחרת הוא בעל תוחלת חיים מוגדרת וסופית, ולה יש קשר ישיר לרמת התחזוקה של המכונה. ככל שנטפל בה טוב יותר, כך תוחלת החיים שלה תגיע למלוא הפוטנציאל, אחרת זו תתקצר באופן משמעותי.

תחזוקה וטיפול נכונים לא רק יאריכו את חיי הרכב, אלא יהפכו אותו לבטיחותי יותר ואת הנסיעה לנעימה הרבה יותר. כמובן שטיפול נכון ברכב יסיע לשמור על הערך שלו, מה שיבטיח מכירה מוצלחת בעתיד.

כלי רכב, ממש כמו מכונות אחרות מגיע גם עם ערך גרט, כלומר פחת או בלאי טבעי. גם במקרה זה, ככל שנשמור יותר על הרכב כך נשאר בערך הגרט המינימאלי ואילו במקרה ההפוך נאלץ פשוט לספוג בלאי בהיקף הרבה יותר רחב.

העיקרים החשובים

בכדי להעניק טיפול טוב לכלי רכב לא חייבים להיות פריקים של מכוניות, להכיר כל חלק וחלק ולנשום את הכביש. מעט מודעות והיכרות עם היסודות החשובים תסייע להעניק לרכב טיפול הולם במינימום של מאמץ או השקעה.

  • שימו לב לדלק – דלק הוא למעשה החומר שבלעדיו לא ניתן יהיה להפעיל שום רכב, לפחות לא את אלה המכאניים. הקפידו למלא דלק כמה שיותר איכותי. אל תחכו להתרוקנותו של מיכל הדלק בכדי למלא אותו שוב. נהיגה חוזרת במצב שבו מד הדלק נמצא על הפס התחתון שוחקת את הרכב, משאבות הדלק והמנגנונים הפנימיים. מעת לעת, במיוחד ברכבים מיושנים יותר מומלץ אף למלא תוסף דלק שיסיע לשפר את הביצועים.
  • הקפידו על זמני הטיפולים. הגיעו אל המוסך בדיוק מתי שנקבע לכם ואל תוותרו על טיפולים. השתדלו לטפל ברכב במוסך המרכזי ואל תתפשרו על חלקי החילוף. למרות שהחלפים המקוריים יקרים יותר, התמורה בעדם שווה את ההשקעה. חלפים מקוריים יסיעו לשמור על הרכב ויאריכו לו את החיים באופן משמעותי.
  • הוציאו כל מה שמיותר מהרכב, גם מתא הנוסעים וגם מתא המטען. לרכב שלנו יש נטייה להפוך למחסן, בטח כשיש ילדים קטנים בבית. פשוט זורקים הכל מאחור, אבל הרגע הזה שבו מרוקנים את הרכב בדרך כלל ממאן להגיע. ככל שהרכב כבד יותר, המנוע צריך להתאמץ יותר לצורך פעילותו. הורידו עומס מהרכב והעניקו לו תנאים טובים יותר.
  • בידקו אוויר בגלגלים, גם אם הם חדשים.צמיגים שלחץ האוויר שלהם לא עומד ברף המומלץ מסכנים את כל מי שנמצא ברכב ועומדים בפני שחיקה גבוהה יותר. הקפידו להחליף צמיגים בזמן ותחת שום נסיבות אל תמשיכו לנהוג על צמיגים בני למעלה מחמש שנים.
  • הקפידו לבדוק שמן ומים ובעת מילוי, וודאו שהוא נעשה במידה הנדרשת. יותר מדי או מעט מדי שמן ומים עלולים להרוס את המנוע, לא כדאי לקחת סיכון כזה.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי