תפריט

הכנת הרכב לחורף הישראלי והגשום

נסיעה ברכב בחודשי הקיץ, אל מול נסיעה ברכב בחודשי החורף, שונה במהותה בשל תנאי מזג האוויר ולא בכדי נכתב המשפט "הכן רכבך לחורף". התקופה המומלצת להכין את רכבכם היא תקופת הסתיו, בטרם מתחילים הגשמים הסוערים. לא רבים נעצרים בכדי לוודא שרכבם מוכן לחורף אך אם אתם נמנים עם אלו שכן, הכנו עבורכם מספר טיפים מהותיים שיסייעו לכם להכין את הרכב לקראת הבאות.

כך תכינו את רכבכם לחורף

שימו לב כי אתם בודקים את תקינות הרכב ומכינים אותו לקראת החורף בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • צמיגים – נסיעה על גבי הכבישים (האספלט) שהתחמם בימי הקיץ, עלולה לשחוק את הצמיגים. עם תום הקיץ, בדקו את טיב הצמיגים ובמידת הצורך החליפו את חלקם או את כולם בהתאם לתוצאות הבדיקה. הצמיגים הם אלו שמאפשרים את אחיזת הרכב על גבי הכביש ועל כן להם חשיבות גבוהה בימי החורף, דאז סכנות ההחלקה הן גבוהות.
  • מגבים – מגבים מיוצרים מחומר גלם גומי ועל כן במהלך הקיץ יכולים המגבים להתבלות מהשמש הקופחת ולא לפעול כראוי. בחורף דאז הגשם יורד על גבי השמשות, יש צורך להפעיל מגבים ולראות את הדרך בבירור, כך שאם המגבים אינם פועלים כראוי אתם מסכנים עצמכם בראות לקוייה. החלפת מגבים היא עניין פשוט ואינו יקר.
  • פנסים – ראות לקוייה עלולה לגרום לסכנה. בחורף אזי חל החוק להדליק אורות במהלך הנהיגה, חשוב לוודא כי כל האורות ברכב פועלים כראוי והם מאפשרים לכם להאיר את הדרך באופן האופטימאלי ומבלי שיפגע בנהגים האחרים בסביבתכם.
  • חימום – נסיעה ברכב בקור עלולה להוציא אתכם מריכוז ועל כן עליכם לוודא כי מערכת החימום ברכב עובדת כראוי עוד לפני בוא הגשמים.
  • ערכות חירום – בין אם אתם נוהגים ברכבים חדשים בין היתר ברכב סוויפט, מאזדה ועוד ובין אם אתם נוהגים ברכבים יד שנייה או שלישית, עליכם לוודא כי ברכב קיימת ערכת חירום הכוללת אפוד זוהר (על פי חוק), גלגל רזרבי וכלים להחלפת הגלגל.
  • מערכת להפרשת האדים – בחורף עם כניסתכם לרכב, עולים האדים ומצטברים על גבי השמשות ומפריעים לראות. בכדי למוסס את האדים עליכם להסתייע במערכת הפרשת אדים המצויה בכל רכב, אחרת אתם עלולים למצוא עצמכם מנגבים אדים ומסיטים מבט מהכביש תוך שאתם מסכנים עצמכם, את הנוסעים ברכבכם ואת הנהגים בסביבתכם. בדקו בטרם עת כי המערכת פועלת באופן הרצוי.

לסיכום – נסיעה בימי החורף עלולה להיות מסוכנת ועל מנת להימנע מהסכנות הצפויות, עליכם להכין את הרכב לקראת ימי הגשם. זכרו כי הגשם היורד אל הכביש מביא עימו סכנות (בין היתר הצפה של השמנים שהצטברו בימי הקיץ אל מעל לפני השטח) ובכדי להימנע מהחלקות יש לוודא שהצמיגים טובים ומאפשרים יציבות, לוודא שהתאורה ראויה, שהמצבר עובד כראוי ועוד.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי