תפריט

ביטוח רכב פרטי

ביטוח רכב פרטי הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר שיש אך על מה הוא בדיוק מבטח אותנו? כמה עולה הביטוח והאם הוא בסופו של דבר יותר משתלם מלנסוע בלי ביטוח? האם הביטוח הזה חובה? זה הזמן להבין הכל על ביטוח רכב שבסופו של דבר כל אחד מאיתנו יהיה חייב לרכוש.

מהו ביטוח לרכב ומדוע הוא נדרש?

ביטוח לרכב פרטי נועד לתת מענה כאשר ישנן עלויות גבוהות מאוד שהמבוטח יצטרך לשאת במצב של תאונות או נזקים שעלולים להיגרם. לא משנה מי אשם או מה קרה, הביטוח אמור לכסות את הכל כמובן אחרי ניכוי דמי השתתפות שבדרך כלל ינועו בין כמה מאות ל-2000 שקלים. ביטוח רכב נדרש כיוון שבסופו של דבר לשלם 20 אלף שקלים על תיקון הרכב או לשלם הרבה יותר כדי להחליף רכב שנהרס בתאונת טוטאל לוסט, יהיה הרבה יותר יקר מאשר לשלם על ביטוח כמה אלפי שקלים בשנה. יש כמובן אנשים שחושבים אחרת וזה נושא אחר שלא נדבר עליו במאמר הזה.

אלו סוגי ביטוחי רכב קיימים בשוק?

יש כמה סוגי ביטוחים וחשוב מאוד שתכירו אותם. נהגים שבפעם הראשונה קובעים ביטוחים לרכב יכולים למצוא את עצמם בבעיה קשה מאוד כשהבלבול ישלוט עליהם בזמן שהם רוכשים את הביטוח. יש ביטוחי חובה שאותם חייבים לעשות ולא סתם קוראים להם חובה. ביטוחים אלו נועדו לפצות על נזקי גוף שנגרמים לכם בתור נהגים, לנוסעים שאתכם באוטו, לנהגים או נוסעים אחרים וגם עוברי אורח. מי שלא נחשב לביטוח חובה הוא ביטוח לרכב פרטי והוא כולל את הנזקים שיכולים להיגרם לרכב שלכם מכל טעות שמישהו אחר ביצע או שאתם ביצעתם ללא קשר לאשמים. ביטוח צד ג' מפצה את הנפגע.

כמה עולה ביטוח לרכב ובמה הוא תלוי?

ביטוח לרכב פרטי היא אחת מההוצאות הגבוהות ביותר שיהיו לכם בשנה. הביטוח יכול לעלות החל מ-1000 שקלים ולהגיע עד 6000 שקלים. הוא מושפע מפרמטרים רבים כך שאתם חייבים לבדוק את המצב העדכני שלכם ואת התעריף שמציעים לכם ולא לקחת דוגמאות מאנשים אחרים שלא נמצאים באות והסטטוס כמוכם. סוג הרכב ושנת העלייה שלו לכביש משפיעים עליו מאוד, יחד עם תאונות שהוא עבר. גם הפרופיל שלכם כנהגים משפיע על הביטוח, כך למשל נהגים  שעברו תאונות רבות יותר יקבלו תעריף גבוה יותר כמו גם נהגים שיש להם היסטוריה עשירה של עבירות תנועה, נהגים חדשים וכולי.

כיצד נוכל לבחור בביטוח רכב משתלם?

כדי לבחור בביטוח הרכב הכי משתלם שיש אתם חייבים לבדוק היטב את כל האפשרויות שיש לכם. יש כיום חברות רבות שמציעות ביטוח לרכב פרטי כך אין סיבה לבחור באופציה הראשונה שאתם מוצאים. תבררו את כל האפשרויות, תשוחחו עם כל החברות ורק לאחר שתבינו מה המחיר שמציעים לכם ומה השירות כולל כמובן יחד עם רושם ראשוני מהחברות ומהשירות שלהם, אתם יכולים לבחור בצורה נבונה. אם לא תשקיעו מאמץ וזמן כדי למצוא את האופציה הכי משתלמת שיש אתם צפויים לשלם הרבה יותר ממה שהייתם יכולים לשלם כעבור כמה שנים.

האם הביטוח יכול להשתנות בהמשך?

המחיר של הביטוח יכול לעלות בהמשך לפי המצב של הרכב ולפי המצב שלכם כנהגים. יכול להיות שעשיתם עבירות תנועה רבות ואולי אפילו שללו לכם את הרישיון, אולי עברתם תאונה ואולי היו לכם הרבה תביעות נגד הביטוח בגלל שדפקתם את הרכב או רכבים אחרים. כל אלו יכולים להעלות משמעותית את עלות הביטוח ולכן חשוב לשמור על נסיעה נאותה ולעתים לא לתבוע את הביטוח למרות שזו זכותכם.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי