תפריט

תקלות נפוצות בקלאץ' הרכב

קלאץ' הרכב (או בשמו העברי – מצמד) הינו אחד החלקים המשמעותיים ברכבים בעלי גיר ידני.


באמצעות לחיצה עליו מועברת תמסורת בעזרת כבלים או מערכת הידראולית למנגנון שלו, הלחץ על הדסקיות יורד וכך מתאפשרת ביצוע פעולת העברת ההילוכים.


כמו בכל חלק מכני, תקלות בקלאץ' עלולות להיווצר.
במידה וקורות תקלות יש לגשת למוסך מוסמך ומקצועי, כמו למשל מוסך פרי מוטורס, לתיקון התקלה.


צוות המומחים הטכניים של מוסך פרי מוטורס אספו עבורכם מספר תקלות שכיחות העלולות לקרות למצמד הרכב.
צוות המוסך ישמח לעמוד לרשותכם ביעוץ ותיקון כל תקלה.

מהם תפקידיו של קלאץ' הרכב?

תפקידו של קלאץ' הרכב הוא ליצור קשר בין מנוע הרכב לבין תיבת ההילוכים שלו.
הקשר בין שני הגורמים הללו נוצר עקב הצמדת שני חלקי המצמד אחד לשני. חשוב ללחוץ על הקלאץ' בצורה מתונה כדי שהרכב לא יבצע זינוק בעת החלפת הילוכים או בעת מעבר בין עצירה להתחלת נסיעה.
לאחר שמרפים מהלחיצה על הקלאץ'  – מתנתק הקשר בין המנוע לתיבת ההילוכים.
כך, שניתן לומר שפעולת הקלאץ' מתבססת על שני מצבים עיקריים:  הפרדה וחיבור.
הפרדה – בעת הלחיצה על דוושת המצמד.
חיבור – בעת שחרור הלחיצה על הדוושה לאחר החלפת ההילוך.

תקלות נפוצות בקלאץ' הרכב

החלקה של קלאץ' הרכב – רפידות החיכוך של המצמד רטובות משמן. הסיבות לכך יכולה להיות:
– נזילה ממחזיר שמן אחורי או ממחזיר שמן של תיבת ההילוכים.
– בעיה של חולשת הקפיצים של דסקית הלחץ
– בעיה של חוסר מרווח בין מסב הלחץ לבין מנופי ההתרה
– כתוצאה מנהיגה לא נכונה של נהג הרכב, שבה הוא מחזיק את רגלו על דוושת הקלאץ' זמן ארוך מדי.

המצמד רועד בעת הלחיצה עליו – תקלה זו עלולה להיווצר כתוצאה מחלקי רפידה שהשתחררו, התעקמות של דסקית החיכוך או של דסקית הלחץ. כמו כן יתכן שיש צורך לבצע כיוונון של מנופי ההתרה.

המצמד לא מתנתק באופן מלא – תקלה זו יכולה להיווצר אם אחת  הדסקיות הינה מעוותת, אם מנופי ההתרה לא מכווננים כראוי או בשל בעיה בדסקית החיכוך.

רעש בעת לחיצה על קלאץ' הרכב – בעיה זו יכולה להיגרם כתוצאה  מבעיות בקפיצי דסקית החיכוך או במערכת שחרור המצמד.

רעש בעת שחרור הקלאץ' – תקלה זו יכולה להיגרם אם נגמר או התמעט שמן הסיכה, בשל מנופי התרה לא מכווננים כראוי או בשל בית מצמד שהשתחרר.

רעידת קלאץ' הרכב – רעידות אלו יכולות להצביע על תקלה בקפיצי הדיסק הרוחבי.

תקלה בדוושת המצמד – תקלה הנחשבת נדירה יחסית. היא קורית כאשר יש צורך להחליף את דוושת המצמד בשל בלאי.

תקלות בחיישן מצמד אלקטרונית – תפקיד החיישן הוא להתאים את זווית ההצתה ואת מהירות המנוע, כך שהחלפת הילוכים תהיה מותאמת למהירות הנהיגה.

תקלה בכבל הקלאץ' –  במכוניות הידניות מופעל הקלאץ' באמצעות כבלים. לעיתים יש צורך לכוונן את המתח בכבלים.
במידה והכבל נשבר חייבים להחליפו בכבל חדש.
אם הוא רק נמתח ניתן לנסות לתקן אותו.

קלאץ' נשרף –  כשקלאץ' הרכב נשרף ויש ריח של שריפה באוטו.
הסימנים לקלאץ' שרוף הם: דוושת המצמד נלחצת בחוזקה למטה, המכונית נוטה להתנדנד אם מאיצים אותה, מרגישים את החריכה כשמעבירים הילוכים, ההילוכים עשויים לא לתפקד.

פרי מוטורס – טיפול מקצועי ואמין בכל התקלות ברכב

"פרי מוטורס" הוא מוסך ומרכז שירות מתקדם לרכבי פורד ומאזדה.
למוסך ניסיון של מעל ל-20 שנה המקנה לו ידע רב וניסיון מקצועי עשיר בטיפול בכל מגוון התקלות של רכבי פורד ומאזדה.
פרי מוטורס נמצא תחת פיקוח יבואן הרכב "דלק מוטורס" ומורשה לטיפול במגוון הדגמים של רכבי פורד ומאזדה. כמו כן הוא נמצא בפיקוח מכון התקנים הישראלי.
במוסך פרי מוטורס עובדים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה במחלקות השונות: מכונאות, חשמל ודיאגנוסטיקה, מיזוג אוויר, פחחות וצבע.
המוסך ממוחשב ומשתמש בעבודתו במחלקות אלו בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום הטיפל ברכב.

נשמח לתת לכם שירות מקצועי ואמין מכל הלב!

 

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי