תפקידה של מערכת הפליטה ברכב

תפקידה של מערכת הפליטה ברכב

נשמת אפם של חלק גדול מכלי הרכב המודרניים נובעת מהמנוע שלהם. ללא מנועי הבנזין המוכרים, ללא מנועי הסולר, ללא מנועי הגז או המנועים החשמליים וההיברידיים, היו כלי הרכב מוטלים כאבן שאין לה הופכין. כך, בזכות המנוע והדלק שהוא צורך, יכולים כלי הרכב לבצע את התפקיד לו הם נועדו.

למרבה הצער, פעולתו של המנוע שמתחילה בשריפה של דלק וחמצן, מסתיימת בתוצרים שונים הכוללים גזים שרופים שנראים לעיתים כעשן ופיח. על מנת לאפשר את פינויים של גזים אלה הרחק מהרכב ומהיושבים בתוכו ניתן למצוא בכל רכב את מערכת הפליטה. למערכת זו תפקיד חשוב בשמירה על יעילות המנוע, בטיחותם של הנוסעים, והקטנה משמעותית של זיהום אוויר המעורב בפעילות המנוע.

לטובת היעילות והביטחון

לא מעט סרטים עסקו באנשים שמאסו בחייהם והחליטו לשים להם קץ באמצעות חנק מקורי. אנשים אלה הסתגרו במכונית בחלונות סגורים, והזרימו גזים רעילים מצינור המפלט לתוך תא הנוסעים. גזים רעילים אלה מביאים לטשטש, אובדן הכרה ולבסוף למוות. השימוש שלנו בדוגמא מצערת זו בא להראות מה יכול היה לקרות לנוסעי רכב תמימים במידה ולא הייתה מותקנת ברכב מערכת פליטה שתפקידה לסלק את אותם גזים לא סימפטיים.

בנוסף לשמירה על ביטחונם של הנהג והנוסעים, נועדה מערכת הפליטה לשפר את יעילות המנוע, להקטין זעזועים ולמנוע רעשים שונים ורעידות. מטרות אלה מושגות באמצעות המבנה של מערכת הפליטה הבנויה מצינורות שונים, באורכים שונים.

לטובת איכות האוויר

נוסף על תפקידה של מערכת הפליטה לשיפור תפקוד המנוע ולשמירה ניקיון האוויר שנושמים נוסעי הרכב, אמורה מערכת זו לשמור גם על איכות האוויר הכללית. השמירה על איכות האוויר נעשית באמצעות התקן המכונה ממיר קטליטי. תפקידו של התקן זו, שנחשב לאביזר חובה בכל רכב בישראל שעלה על הכביש משנת 1993 והלאה, הינו להפוך גזים רעילים שונים לגזים שאינם מזיקים.

את תפקידו מבצע הממיר הקטליטי על סמך תגובות כימיות שונות שמסוגלות לפרק חומרים שונים (גזים) ולהפוך אותם לגזים אחרים. בצורה כזאת ניתן להמיר גזים כגון תחמוצות חנקן ופחמן חד חמצני, לתוצרים כימיים שאינם רעילים כגון חמצן, חנקן ופחמן דו חמצני.

עמדת המתנה ממוזגת עם אינטרנט וקפה WiFi קפה
מועדון לקוחותמועדון לקוחות - הרשמה
מי אנחנו הכן רכבך לטסט !