שימושיו המגוונים של מנוע סולר

שימושיו המגוונים של מנוע סולר

מנוע הסולר, שהומצא בסוף המאה ה-19, שימש במשך שנים רבות בעיקר להנעת מנועים ומכונות גדולים וכבדים. דבר זה היה תוצאה של יעילות עבודה גבוהה בסל"ד (סיבובים לדקה) נמוך. במהלך השנים, עם פיתוחו של מגדש הטורבו התגבר מאוד השימוש במנוע זה גם בענף הרכב הפרטי. הסיבה לכך היא שמגדש הטורבו אפשר את ייצורם של מנועי סולר איכותיים וקטנים יחסית, וזאת לעומת מנועי הסולר הרגילים המאופיינים בהיותם גדולים הרבה יותר מאשר המנועים מבוססי הבנזין.

שימושי מנוע הסולר

בדומה למנוע הבנזין, גם מנוע הסולר נחשב למנוע בעירה פנימי. בניגוד למנוע הבנזין, כאן מדובר על מנוע שאינו מצריך מנגנון הצתה באמצעות ניצוץ חשמלי. הדבר קורה משום שמנגנון המנוע מבוסס על בוכנות גדולות, שדוחסות אוויר (במקום תערובת דלק – אוויר, במנוע בנזין). האוויר מתלהט לטמפרטורה גבוה שמדליקה, בשלב הבא, טיפות דלק שמוזרמות למערכת.

מנועי הסולר, הידועים גם בשם מנועי דיזל (על שם ממציא המנוע), נמצאים בשימוש נרחב הן בתחבורה לסוגיה והן בתחומי התעשייה והייצור. מקובל למצוא את המנועים הללו בגנרטורים בגדלים שונים המיועדים ליצירת אנרגיה חשמלית, במכונות חקלאיות ובציוד כבד (כגון דחפורים, למשל), בכלי רכב לשימוש צבאי כגון טנקים ונגמ"שים, ברכבות, באוניות, תחנות כוח ועוד. כאמור, בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש במנועים כאלה גם בתחום של התחבורה הפרטית וזאת בזכות מאפייניו הייחודיים של הסולר.

חסכוני ויעיל

הפופולאריות הגואה של השימוש במנועי הסולר נובעת בעיקר בשל היותו של הסולר חסכוני הרבה יותר לעומת דלקים אחרים כגון בנזין. יתרון נוסף של הסולר טמון בהיותו בטיחותי יותר לעומת הבנזין, משום שהוא נחשב לדליק הרבה פחות. זוהי הסיבה לכך שדלק זה הרבה יותר נפוץ בשימושים צבאיים להנעת כלי רכב כבדים ומשוריינים.

ההיבט של החיסכון בסולר לעומת בנזין נובע מכמה גורמים, הרבה מעבר להיותו של הסולר זול יותר. הגורם הראשון טמון בעובדה שמנועי הבנזין מאפשרים ניצול טוב יותר של הדלק המוזרם לתוכם. בנוסף, הסולר גם מפיק יותר אנרגיה עבור כל ליטר דלק מסוג סולר לעומת דלק מסוג בנזין. לצורך המחשה, החיסכון של שימוש בסולר יכולה להגיע לכדי 50 אחוז לעומת בשימוש בבנזין.

עמדת המתנה ממוזגת עם אינטרנט וקפה WiFi קפה
מועדון לקוחותמועדון לקוחות - הרשמה
מי אנחנו הכן רכבך לטסט !