תפריט

שילוב התאמות לנכים המבוצעות במוסכים

מוסכי שירות רבים בכל רחבי הארץ מעמידים לרשותכם מגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות התאמת ואבזור כלי הרכב לבעלי מוגבלויות, בין אם מדובר בכלי רכב העתידים להיות מופעלים על ידי נכים ובין אם מדובר בכלי רכב המיועדים לצרכי הסעת בעלי מוגבלויות כאלו ואחרות.

יחד עם זאת, על מנת להבטיח לעצמכם הליך התאמה פונקציונאלי, מקצועי ובטיחותי של מערכות האבזור השונות לכלי רכב המיועדים לנכים ובעלי מוגבלויות, עליכם לבחור במוסך מקצועי המתמחה ועוסק בנושא ברמה היומיומית. למידע מורחב אודות אחד ממוסכי השירות המובילים ביותר בנושא לחץ כאן

אבזור והתאמת רכבים לנכים

התאמת רכבים לנכים ואבזור סביבת הרכב חייבים להיעשות על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בנושא וזאת בהתאם לצרכיו הייחודיים של הנוסע או הנהג המתמודד עם נכות או מגבלה פיזית כזו או אחרת. פעולת השילוב והתאמת מערכות האבזור לרכבי נכה מיועדת גם לרכבים פרטיים מכל סוג ודגם וגם לרכבים מסחריים מכל סוג ודגם וזאת בהתאם לצרכיו הייחודיים של הנוסע/נהג הנכה.

בין יתר סוגי ההתאמות ופתרונות האבזור הנכללים במהלך הפעולה המקצועית תוכלו למצוא:

  • התקנה של  מערכות עזר לצרכי נהיגה אלקטרונית ו/או נהיגה מכאנית
  • התקנה של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב
  • התקנת מעלון צידי או אחורי ברכב לצורך העלאת נוסע/נהג נכה
  • התקנת מקום אחסון לכיסא הגלגלים על גג הרכב
  • התקנת חגורות עגינה למושבי הנוסעים ברכב
  • התקנת מנגנון דוושת רגל שמאל
  • התקנה של  גלגלי רכב בהתאם לסוג ודגם הרכב, המשקל הכולל של כלי הרכב ונוחות הנסיעה בו

ואלמנטים נוספים המחייבים התאמה פונקציונאלית ובטיחותית של כלי הרכב בהתאם לצרכיו הייחודיים של הנוסע/נהג הנכה.

הליך התאמת האבזור לרכב נכה

נכים שדרגת נכותם עומדות בקריטריונים השונים של המוסד לביטוח לאומי, זכאים לפטור מלא ממיסים בעת רכישת רכב חדש ובמקרים מסוימים גם עלות אבזור הרכב והתאמתו האישית לצרכיו של הנוסע/נהג הנכה, ממומנת באופן חלקי או מלא על ידי המוסד לביטוח לאומי. ברוב המקרים, הרכב החדש אותו רוכש הנכה מגיע לארץ כאשר הוא "עירום" בחלקו הפנימי וכלל מערכות הנהיגה המותאמות לרכב נבנות ומאובזרות בארץ, לרבות, דיפונים, מושבים, רצפת הרכב, מיזוג אוויר, חלונות ומערכות האבזור אותן ציינו למעלה.

לסיכום, הליך התאמת כלי הרכב לנוסע ו/או הנהג הנכה, חייב להיעשות בהתאמה אישית לצרכיו הייחודיים של הנכה, כאשר מוסכי השירות המתמחים בנושא עוסקים גם בתכנון ובניית מערכות נהגיה המותאמות לרכבי נכים.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי