ראש מנוע – לטפל במוקדם ולא במאוחר

ראש מנוע – לטפל במוקדם ולא במאוחר

כאשר מתגלה ברכב תקלה או בעיה בראש המנוע, לרוב מדובר על בעיה לא פשוטה שתיקונה כרוך בהוצאה כספית לא קטנה. כדי לפתור בעיה של ראש מנוע, לעיתים יש צורך בעריכת שיפוץ מקיף ורציני אולם בפעמים אחרות ניתן להסתפק בתיקון זול יותר, שייתן פתרון מספק. לא פעם, הסיבה להבדלים שבין סוגים שונים של תיקוני ראש מנוע לצד ההבדלים בין עלות התיקון אפילו באותו מוסך, איננה רק הבדל בגיל הרכב ובדגם הרכב. לעיים ההבדלים נובעים מסיבה מהותית אחרת - עיכוב מיותר בהכנסת הרכב למוסך.

הלב של הרכב

המנוע של הרכב איננו רק הכוח או ה"שרירים" של הרכב שמאפשרים לו לנסוע היטב גם בעליות ובתנאי דרך לא פשוטים. למעשה, בעיני חובבי רכב אמיתיים, המנוע הוא הלב של הרכב, אפילו הנשמה שלו. גם מי שלא נוהג להתייחס לחלקי הרכב בצורה כזאת, לא יוכל שלא להסכים בדבר החשיבות של המנוע עבור כל המשתמש ברכב. ללא מנוע שמתפקד כהלכה השימוש ברכב יהיה מוגבל. יתירה מכך, התעלמות מסימנים שמצביעים על תקלה במנוע, כגון התחממות יתר, יכולה לעלות במחיר של פגיעה במכלולים שונים ובראש ובראשונה בראש המנוע. התחממות כזאת, כאשר היא אינה מטופלת במהירות עלולה להביא למצב שבו המנוע נהרס לחלוטין עד כדי כך שאין מנוס משיפוץ מקיף עד כדי החלפת מנוע.

לא זול, אבל חיוני

פעמים רבות, הטיפול בראש המנוע איננו זול. למעשה, מדובר בעלות שיכולה בקלות להגיע לכמה אלפי שקלים, כתלות של מהות התקלה, סוג הרכב, מאפייני המוסך ועוד. יחד עם זאת, אין המדובר בתקלה שאפשר לעבור עליה לסדר היום או לדחות את הטיפול בה. ראש המנוע, שכולל מספר שסתומים, גל זיזים, מזרקים, פלאגים ואטם חיוני, יכול להיות מטופל במוסך הראשי, במוסכים מורשים או במוסכים אחרים. על מנת להימנע מטיפול שאיננו מיטבי, תמיד מומלץ לבצע אותו במוסך מורשה, שיוכל לספק את השירות בסטנדרטים נאותים. כפי שאמרנו, טיפול ראש מנוע לא צפוי להיות מהזולים, אולם דווקא משום כך, לא מומלץ לחפש מציאות. כאשר הטיפול חיוני כל כך לתקינות המנוע, וכאשר עיכוב בתיקון התקלה עשוי להביא להחמרה מהותית, כדאי לפתור את הבעיה בצורה טובה, אחת ולתמיד.

עמדת המתנה ממוזגת עם אינטרנט וקפה WiFi קפה
מועדון לקוחותמועדון לקוחות - הרשמה
מי אנחנו הכן רכבך לטסט !