טיפים ודברים שלא ידעתם | פרי מוטורס- מוסך מורשה מאזדה ופורד

טיפים ודברים שלא ידעתם

טיפים/הידעת:

הידעת?
מערכת ה-ABS מצילה חיים
מה חשיבותה ואיך בודקים את תקינות המערכת?
כאשר הכביש רטוב, ישנה סכנה גדולה להחליק עם הרכב.
אם פעם הנהג היה צריך לפמפם על דוושת הבלם על מנת שהגלגלים לא ינעלו בעת החלקה, היום, מערכת ה-ABS עושה זאת באופן טוב פי כמה, גם מהנהג המיומן ביותר.
למערכת זו, חיישנים אשר מנטרים באופן קבוע את מהירות סיבוב הגלגל, ולמעשה מבצעים את אותו פמפום רק במהירות אדירה. ולכן, כשנדרשים לבלום על כביש רטוב, יש לעשות זאת במלוא הכוח הדרוש, גם בכל הכוח האפשרי אם יש צורך.
כמו כן, המערכת אשר מונעת את נעילת הגלגלים, משמרת למעשה את יכולת ההיגוי ומאפשרת להפנות את הרכב לכיוון מסוים גם תוך כדי בלימה חזקה.
אז איך יודעים אם המערכת תקינה?
הדרך הקלה- באמצעות נורית "ABS" כתומה שנדלקת בלוח המחוונים.
הידלקות הנורית באופן קבוע במהלך הנסיעה תעיד על תקלה אשר מחייבת כניסה למוסך.
אבל לא תמיד נדלקת נורית ההתראה במקרה של תקלה; חיישן מהירות לא תקין באחד הגלגלים או תקלה מכאנית במערכת לא בהכרח מקבלים ביטוי בנורית האזהרה
לכן, מומלץ לבדוק מדי פעם שהמערכת פועלת כראוי.
הבדיקה מתבצעת בנסיעה עם שני גלגלים על השוליים ושני גלגלים על הכביש.
לחיצה החלטית וחזקה על דוושת הבלמים במהירות של 40-50 קמ"ש אמורה להכניס את המערכת לפעולה.
רעש תקתוקים, רעידות בדוושת הבלם ועצירת הרכב בקו ישר מבלי שאף גלגל ננעל, מעידים כי המערכת תקינה.
אם חשים שהמכונית סוטה מהנתיב או שאחד הגלגלים ננעל, מומלץ להכניס את המכונית למוסך בהקדם.
אגב, גם תקתוקים מגלגל מסוים בבלימה לא חזקה על משטח יבש עלולים להעיד על תקלה.

 

הידעת?
חשוב לשים לב כי פוליסת הביטוח שלך פוטרת מדמי כינון הנזק
ובנוף כי הכינון מבוצע באופן אוטומטי.
מה זה אומר?
זה אומר שבזמן תביעת הפוליסה, הסכום היחידי שיגבה הנו השתתפות עצמית, ללא סכום נוסף המהווה אחוז מגובה שווי הרכב.

חשוב לשמור מרחק מהרכב שלפניך!
אז איך יודעים שהמרחק בין הרכב שלך לרכב שלפניך מספיק?
פשוט מתחילים לספור 21 מהרגע שהרכב לפניך עובר עמוד תאורה למשל,
ממשיכים לספור 22 ורק כאשר מגיעים ל-23 הרכב שלך אמור לעבור את אותו עמוד.
כל כך פשוט לשמור על מרחק וכל כך חשוב כדי להציל את החיים שלך ושל כל מי שאיתך בחדר.


הידעת?
עדיף לתדלק את הרכב בשעות הבוקר המוקדמות
מפני שבמהלך היום, כאשר החום עולה
יעילות הדלק יורדת עקב תהליכים כימיים.
לכן, תדלוק בשעות חמות יותר מוביל לתמורה פחותה לכל ליטר ולכספך.

הידעת?
כאשר רואים נורית אזהרה מיד נבהלים.
אז מה בעצם הדבר הראשון שצריך לעשות כשמבחינים בנוריות אלו?
נורית אזהרה אדומה מתריעה על אזהרה חמורה ומחייבת עצירה מידית
המלצת משפחת פרי מוטורס הינה לא לנהוג ברכב ולהביא את הרכב בגרר למרכז השירות.
נורית אזהרה כתומות מודיעה לנהג כי עליו לגשת לגורם מוסמך לטיפול בבעיה
יש להמשיך בנסיעה ולפנות למרכז השירות בהקדם האפשרי.

הידעת?
במקרה ויש תקר (פנצ'ר), באמצע הדרך ואין מקום בטוח לעצור,
ניתן להתקשר למשטרה ולבקש מהם לשלוח ניידת
אשר תשמור עליך מהרכבים הנוסעים, בזמן החלפת הגלגל.
זוהי חובתם וחובתך לשמור על החיים שלך!

הידעת?
אמנם מאוד חשוב לשים לב לרכב שמלפנים,
אך מבט לרחוק, לכיוון אותם הרכבים הנמצאים אחריו
יכול לגלות מהן הסכנות שצפויות בהמשך הדרך.
כך הנהיגה צפויה יותר מראש ואף ניתן לצאת ממצבים מאוד לא נעימים.

הידעת?
ישיבה נכונה על כיסא הנהג תורמת לנהיגה בטוחה יותר.
אז מה זה אומר ישיבה נכונה?
זה אומר שהגב צריך להיות בזווית של 100 מעלות מהישבן.
זה גם אומר שצריך לקרב את ההגה כמה שיותר אליך לפני שמכווננים את מרחק הכיסא.
עוד דבר שזה אומר, שההגה צריך להיות בגובה שבו הוא לא יסתיר את לוח השעונים ואת השמשה.
בנוסף זה אומר שכדי לכוון את מרחק הכיסא, יש ללחוץ על דוושת הבלם עד הסוף ולוודא שהברך נשארת כפופה על מנת למנוע נזקים לגב ולאגן. בכדי לכוון את משענת הגב יש להניח את שורש כף היד על ההגה ולהשאיר את השכמות על המשענת- כך היד תישאר רפויה בזמן נהיגה ותאפשר תמרון קל יותר בזמן נהיגה.
זה אומר שיש לכוון את משענת הראש כך שהחלק התפוח שלו הכי קרוב לראש כדי למנוע תזוזות מיותרות במקרה של תאונה חלילה.
ודבר אחרון שזה אומר, זה שחגורת הבטיחות צריכה להיות בגובה הנכון- דרך מרכז הכתף ועל האגן (לא על הבטן).

כדי לשמור על החיים שלך, כדאי לך לשבת נכון!

הגשם הפתיע והחזיר לנו את החורף פתאום.
מה שאומר שהכבישים חלקים והראות אינה טובה.
יש לנהוג בזהירות ולשים לב לא להתקרב לנהגים אחרים
שמרו על חייכם!

הידעת?
כאשר מצרפים עוד אנשים לנסיעות שלנו (למשל לעבודה(
ניתן לחסוך בכסף על ידי השתתפות בהוצאות הדלק.
בונוס נוסף שנסיעה משותפת נותנת לך, היא שמירה על איכות הסביבה.
איך?
בעזרת נסיעות משותפות, כמות הרכבים על הכביש קטנה
וכך גם כמות המזהמים שנפלטים קטנה.

כל כך פשוט לעשות הבדל גדול.

הידעת?
כאשר מצרפים עוד אנשים לנסיעות שלנו (למשל לעבודה),
ניתן לחסוך בכסף על ידי השתתפות בהוצאות הדלק.
בונוס נוסף שנסיעה משותפת נותנת לך, היא שמירה על איכות הסביבה.
איך?
בעזרת נסיעות משותפות, כמות הרכבים על הכביש קטנה
וכך גם כמות המזהמים שנפלטים קטנה.

כל כך פשוט לעשות הבדל גדול.

הידעת?
אמנם החורף הישראלי לא תמיד מזכיר חורף,
אבל בימים הקרים רובנו יוצאים מהבית מכוסים בשכבות רבות של בגדים כדי להתחמם.
אז אמנם כשנכנסים לרכב עדיין קר,
יחד עם זאת, השכבות הנוספות מגבילות את תנועת הנהג והופכות אותן למגושמות ומסכנות חיים!
בקיצור, עשו טובה ותפשילו כמה שכבות לפני שנכנסים לאוטו, תדליקו מזגן ותשמרו על חייכם!

הידעת?
לחץ לא נכון בצמיגים יוביל לאיבוד שליטה בזמן בלימה ובמיוחד בתנאי אחיזה נמוכים כמו בזמן גשם.
בנוסף, יש לשים לב האם הצמיגים יבשים או שחוקים כיוון שאלו פוגעים בכושר אחיזה, בלימה ויציבות נחותים.

הידעת?
מערכת ה-ABS מצילה חיים
מה חשיבותה ואיך בודקים את תקינות המערכת?
כאשר הכביש רטוב, ישנה סכנה גדולה להחליק עם הרכב.
אם פעם הנהג היה צריך לפמפם על דוושת הבלם על מנת שהגלגלים לא ינעלו בעת החלקה, היום, מערכת ה-ABS עושה זאת באופן טוב פי כמה, גם מהנהג המיומן ביותר.
למערכת זו, חיישנים אשר מנטרים באופן קבוע את מהירות סיבוב הגלגל, ולמעשה מבצעים את אותו פמפום רק במהירות אדירה. ולכן, כשנדרשים לבלום על כביש רטוב, יש לעשות זאת במלוא הכוח הדרוש, גם בכל הכוח האפשרי אם יש צורך.
כמו כן, המערכת אשר מונעת את נעילת הגלגלים, משמרת למעשה את יכולת ההיגוי ומאפשרת להפנות את הרכב לכיוון מסוים גם תוך כדי בלימה חזקה.
אז איך יודעים אם המערכת תקינה?
הדרך הקלה- באמצעות נורית "ABS" כתומה שנדלקת בלוח המחוונים.
הידלקות הנורית באופן קבוע במהלך הנסיעה תעיד על תקלה אשר מחייבת כניסה למוסך.
אבל לא תמיד נדלקת נורית ההתראה במקרה של תקלה; חיישן מהירות לא תקין באחד הגלגלים או תקלה מכאנית במערכת לא בהכרח מקבלים ביטוי בנורית האזהרה
לכן, מומלץ לבדוק מדי פעם שהמערכת פועלת כראוי.
הבדיקה מתבצעת בנסיעה עם שני גלגלים על השוליים ושני גלגלים על הכביש.
לחיצה החלטית וחזקה על דוושת הבלמים במהירות של 40-50 קמ"ש אמורה להכניס את המערכת לפעולה.
רעש תקתוקים, רעידות בדוושת הבלם ועצירת הרכב בקו ישר מבלי שאף גלגל ננעל, מעידים כי המערכת תקינה.
אם חשים שהמכונית סוטה מהנתיב או שאחד הגלגלים ננעל, מומלץ להכניס את המכונית למוסך בהקדם.
אגב, גם תקתוקים מגלגל מסוים בבלימה לא חזקה על משטח יבש עלולים להעיד על תקלה.

הידעת?
רוב התאונות לא מתרחשות בנסיעות ארוכות,
אלא בנסיעות הקרובות שליד הבית.
לכן, חשוב תמיד לחגור חגורת בטיחות ולא לזלזל בביטחון הנוסעים בגלל המרחק הקצר!

תמיד חשוב לחגור, גם מאחור!

הידעת?
בחיפוש אחר מקום חמים בחורף,
מתחבאים החתולים תחת מכסה המנוע החמים של הרכבים.
בכדי להימנע מפגיעה בבעלי החיים,
יש לדפוק על מכסה המנוע או צפצוף בצופר הרכב לפני התנעתו.


הידעת?
ערכת חירום ברכב יכולה להציל אותך ביום יום, לא משנה אם נוהגים רק בתוך העיר או מאות קילומטרים ביום.
על כן, חשוב מאוד שתחזיקו ערכת חירום זמינה.
אז מה ערכת החירום כוללת?
ערכת עזרה ראשונה (לחבישה, חיטוי וקיבוע), כלי פירוק בסיסיים, למשל מברג ונורה או שתיים למקרה שאחד הפנסים נשרף.
בכלי רכב ישנים מומלץ להוסיף גם כבלי התנעה, שכן תנאי החורף מקשים על הנעת הרכב.

הידעת?
לרוב אנחנו מזלזלים בחשיבות המגבים.
אולם, בחורף, כאשר יורד גשם והשמשה מכוסה במים ובוץ,
חשוב שיהיו מגבים אשר מסיטים בצורה מושלמת את המים מהשמשה ולא מורחים אותם.
בדקו לבד את המגבים ועל הדרך גם את השפריצרים 


הידעת?
כששוכחים לתדלק או מחכים לטיפה האחרונה
פוגעים במשאבת הדלק שקולטת את הלכלוך שנצבר בתחתית מיכל הדלק ויכול אף להשבית אותה.
יש לדאוג לתדלק את הרכב לפני שהמד מורה לנו שהדלק נמצא מתחת לרבע מיכל.

הידעת?
מנעול ההגה (סוויץ') לא תוכנן להיות קולב מפתחות.
על כן, לא מומלץ להעמיס על הצרור, מכיוון שהדבר
מכביד על הצילינדר של מנעול ההגה ועלול להרוס אותו.
אז מה עושים?
ניתן להפריד את המפתחות של הרכב מהצרור
בעזרת שאקל קטן בכל פעם שרוצים להשתמש בו.

הידעת?
ישנם כללי בטיחות גם לכריות האוויר שברכבך
1.
חובה לחגור חגורות בטיחות ברכב בו מותקנות כריות גם מאחור (בעיקר ברכב בו מותקנות כריות צד) ללא חגירתם הכריות מסוכנות.
2.
אסור לשבת קרוב מידי להגה ולפנל הקדמי.
3.
אין להושיב תינוקות וילדים במושבים קדמיים כאשר כרית האוויר פועלת.
4.
אין להניח ידיים על מרכז גלגל ההגה.
5.
אין להניח רגליים על הפנל הקדמי,במושב לצד הנהג.
6.
התקנת הדיבורית לטלפון הנייד ושאר אביזרים קשיחים כגון מסכי ניווט ומכשירי DVD, תיעשה במקום המרוחק מכרית האוויר.

נסיעה בטוחה ושלעולם לא יהיה צורך בכרית אוויר

הידעת?
כאשר רואים נורית אזהרה מיד נבהלים.
אז מה בעצם הדבר הראשון שצריך לעשות כשמבחינים בנוריות אלו?
נורית אזהרה אדומה מתריעה על אזהרה חמורה ומחייבת עצירה מידית
נורית אזהרה אדומה בדרך כלל מתריעה על חיסרון בשמן ובמים
נורית אזהרה כתומות מודיעה לנהג כי עליו לגשת לגורם מוסמך לטיפול בבעיה
יש להמשיך בנסיעה ולפנות למרכז השירות בהקדם האפשרי.

הידעת?
יש לבדוק אוויר בגלגלים, גם אם הם חדשים
צמיגים שלחץ האוויר שלהם לא עומד ברף המומלץ, מסכנים את כל מי שנמצא ברכב ועומדים בפני שחיקה גבוהה יותר
לחץ אוויר נמוך מדי בצמיגים, מקשה על הרכב להתגלגל ולנוע על הכביש, דבר המגביר באופן משמעותי את תצרוכת הדלק
לעומת זאת, לחץ אוויר גבוה מדי המקטין את יציבות הרכב.
לכן, על מנת לשמור על אורך חיי הצמיגים, בטיחותך ובטיחות הנוסעים ולחסוך בדלק, יש לבדוק אחת לחודש לחץ אוויר בצמיגים!
בנוסף, יש להקפיד על החלפת צמיגים בזמן ותחת שום נסיבות אין להמשיך לנהוג על צמיגים בני למעלה מחמש שנים.

הידעת?
מערכת הבלמים ברכב פועלת תחת טמפרטורות גבוהות מאוד!
כתוצאה מכך, עם הזמן, נוזל הבלמים משנה את תכונותיו
דבר זה, גורם לעיכול הגומיות של מערכת הבלמים ובסופו של התהליך, יגרום לנזילות במערכת.
שינויים ותהליכים אלו פוגעים בבטיחות הרכב.
לכן, חובה להחליף את נוזל הבלמים כל שנתיים, ללא כל תלות בקילומטרים שהרכב נסע.

הידעת?
צבע הרכב חשוף למפגעי האקלים.
השמש פוגעת בפיגמנט ובחורף סופות ולכלוך גורמים לצבע להיפגע
יש להקפיד לשטוף את הרכב מידי שבועיים.
בנוסף, ביצוע ווקס מומלץ לפחות שלוש פעמים בשנה.

הידעת?
נהיגה אגרסיבית ומהירה מגבירה את תצרוכת הדלק באופן משמעותי
לכן, יש לשמור עד כמה שניתן על מהירות קבועה ולהימנע מבלימה והאצה חדה
פעולות אלו, יחסכו בדלק ויפחיתו את בלאי הבלמים

הידעת?
פילטר מזגן צובר בתוכו אבק ולכלוך.
כאשר לא מחליפים פילטר מזגן, עקב הלחות הרבה במערכת הקירור, נוצרות בקטריות. בקטריות אלו גורמות לריח רע וגרוע מכך, הן מתעופפות עם האוויר הקר אלינו!
בכדי לשמור על בריאותך... יש להחליף פילטר מזגן ובזמן על פי הוראות היצרן 


הידעת?
חשוב לשים לב להגה, מפני שהינו אחד מהחלקים הבטיחותיים ברכב ואי תקינות בחלק זה, יכולה לגרום לבעיות רציניות, או אף לתאונה, לא עלינו.
כאשר ישנן רעידות בהגה יש לבדוק האם ישנו חוסר אויר בצמיגי הרכב או לחץ לא שווה בין הצמיגים. את הבדיקה הזו, ניתן לעשות בכל תחנת דלק על פי הלחץ המומלץ לצמיגים ולבדוק בנסיעה אטית האם הרעד פסק.
במידה ועדיין ישנן רעידות, חובה להעביר את הרכב בדיקת איזון גלגלים.
אי טיפול בבעיה יכול לגרום להחמרה ונזק למערכות נוספות, בטיחותיות ויקרות ברכב.

כמו כן, יש לשים לב לכביש ולא להתעסק בדברים אחרים כמו מכשיר סלולארי, איפור וכדומה!
הדבר מסכן את חייכם וחיי הנוסעים ונהגים שמסביבכם!

חזור לעמוד הקודם >>

עמדת המתנה ממוזגת עם אינטרנט וקפה WiFi קפה
מועדון לקוחות מועדון לקוחות - הרשמה
מי אנחנו הכן רכבך לטסט !