חשיבותם של פלאגים במנוע

חשיבותם של פלאגים במנוע

רובם הגדול של הנהגים בארץ ובעולם אינם שולטים במערכת החשמל של הרכב על בוריה. מבחינתם, כל מה שצריך לעשות בכדי להתחיל בנסיעה הוא להיכנס לרכב, לחגור חגורת בטיחות, להכניס את המפתח לסוויץ ולהניע. האופן שבו עובדת כל המערכת איננו חשוב מבחינתם, על עוד הרכב מתניע.

בשורות הבאות נסביר על חשיבותו של רכיב קטן, שבלעדיו תהליך ההצתה לא יתקיים כמו שצריך, לא יתקיים כלל או יתקיים תוך בזבוז אנרגטי מיותר. הרכיב הזה, שידוע בשם פלאג, אחראי להפוך את המתח החשמלי המגיע מהמצבר לניצוץ רב עוצמה שמתחיל את תהליך הבעירה שמתרחש במנועי הבנזין.

ממתח נמוך למתח גבוהה

גם מי שאיננו שולט במבנה של מנוע הבעירה הפנימי שמע, בדרך כלל, על בוכנות, על תערובת דלק אוויר, על צילינדרים ועל שסתומים. אכן, כל הרכיבים הלל חיוניים בהמרת האנרגיה המתקבלת משריפת הדלק לכדי הכוח המניע בסופו של תהליך את גלגלי המכונית. שלב חשוב בתהליך זה הוא הפקת הניצוץ החשמלי באמצעות הפלאג, שבקצהו האחד משיק לצילינדר ובקצהו השני מחובר באמצעות הסליל למקור המתח - הסוללה או המצבר. תפקידו של הפלאג הוא להפוך את המתח הסטנדרטי שהוא מקבל מהמצבר למתח בעוצמה של אלפי וולטים. מתח כזה מסוגל להפוך את האנרגיה החשמלית לניצוץ חשמלי שפוגש תערובת עשירה של דלק ואוויר שנדחסת על ידי הבוכנה שבצילינדר. אותו ניצוץ ידוע ומוכר מאפשר לבוכנות לבצע את עבודתן ולהפיק את הכוח שמניע את הרכב קדימה.

לפי הוראות היצרן

על מנת שהפלאגים במנוע יבצעו את תפקידם על הצד הטוב ביותר מגדיר כל יצרן באיזה סוג יש להשתמש ומתי יש להחליף אותם. למרות שהמבנה הבסיסי של הפלאג דומה בכל המקרים, הרי שיש ביניהם דגמים שנבדלים אלה מאלה במאפיינים כגון ההברגה, המרווח בין האלקטרודות (שביניהם נוצר הניצוץ), גודל הפלאג ועוד. פלאג שאיננו מתאים למנוע או כזה שעבד במשך זמן ארוך, מעבר להגדרת היצרן, עלול לפגוע בתהליך ההצתה. המשמעות, למרות שלא תמיד היא מורגשת באופן מיידי, יכולה להיות פגיעה ביעילות המנוע, שריפת יתר של דלק ולעיתים אף חוסר יכולת להביא להצתה. בסופו של דבר, לפלאג הקטן חשיבות גדולה.

עמדת המתנה ממוזגת עם אינטרנט וקפה WiFi קפה
מועדון לקוחותמועדון לקוחות - הרשמה
מי אנחנו הכן רכבך לטסט !