תפריט

הכן רכבך לחורף

החורף הישראלי אינו הקשה בחורפי העולם, אבל הוא כן מצריך מכם היערכות. כשזה נוגע לבריאות שלכם, אתם יודעים מה נדרש מכם לעשות: להתחסן בפני שפעת, לעדכן את המלתחה החורפית שלכם, לבדוק שהחימום בבית עובד וכן הלאה. מה שחשוב לא פחות הוא לבצע מספר פעולות הכנה גם עבור הרכב שלכם. מי שאינו מקפיד על כך עלול להאיץ את הבלאי של הרכב שלו, או אפילו לעמוד בפני סכנה בטיחותית זו או אחרת.החורף הישראלי אינו הקשה בחורפי העולם, אבל הוא כן מצריך מכם היערכות. כשזה נוגע לבריאות שלכם, אתם יודעים מה נדרש מכם לעשות: להתחסן בפני שפעת, לעדכן את המלתחה החורפית שלכם, לבדוק שהחימום בבית עובד וכן הלאה. מה שחשוב לא פחות הוא לבצע מספר פעולות הכנה גם עבור הרכב שלכם. מי שאינו מקפיד על כך עלול להאיץ את הבלאי של הרכב שלו, או אפילו לעמוד בפני סכנה בטיחותית זו או אחרת.

הבעיות העיקריות של החורף

החורף, כידוע, מעמיד עבור הרכב שלנו לא מעט סכנות. די אם נזכיר את הגשם שיורד, הופך את הכביש לחלק ומגביל את הראות שלנו, או את הערפל, שמקשה עלינו לראות לאן אנחנו נוסעים. כתוצאה מכך, תנאי הנהיגה בחורף הם מורכבים, כשאנחנו צריכים להיות ערוכים לשינויים המתרחשים באופן תדיר, וכמובן – לנהוג בזהירות גדולה אפילו יותר מאשר בימות השנה האחרים. כמו שתראו בהמשך, דרישה אחרת היא לבקר במוסך מורשה בהתאם לדגם הרכב, למשל מוסך מורשה מאזדה.

מצב בלתי תקין של תחזוקת הרכב הופך לבעייתי הרבה יותר בתנאים המורכבים של החורף. כך למשל הצמיג, שהוא בעצם אמצעי המגע הישיר של הכביש עם הרכב. כשהצמיג שחוק עקב בלאי מתמשך או בשל נהיגה שאינה נכונה, גדלים הסיכויים להחלקה הנובעת מההפרדה שמי הגשם יוצרים בין הצמיג לבין הכביש. את הצמיגים יש לבדוק אחת לשנה לפחות, על אחת כמה וכמה לקראת החורף.

החדשות הטובות: בהחלט ניתן להתכונן מבעוד מועד

כדי להגשים את מטרת העל – לנהוג ברכב כשהוא תקין וערוך לחורף – עליכם להיות אקטיביים ולבצע כמה וכמה פעולות.

חשוב לבדוק בצורה מקיפה את מצב הרכב, בעיקר את המערכות שנדרשות לשם תפקוד מלא בחורפים: יש, למשל, לבדוק שהבלמים תקינים, על מכלוליהם השונים (לרבות מכלול ABS שמיועד למניעת החלקות), וכך גם הצמיגים, שכבר הזכרנו. בדיקות חיוניות אחרות הן של דברים שפחות מובנים מאליהם, אבל חשובים גם כן, למשל מפשירי האדים.

הצעד הבא נועד לשפר את הראות של הרכב, וגם את הנראות שלו. כדי לשפר את הראות חייבים לוודא שהמגבים תקינים וישרים, מה שאינו מובן מאליו בהתחשב בחום הישראלי שעלול להביא לייבוש של הגומיות ולהפיכתן לבלויות בעונת הקיץ מבלי שנבחין בכך, שכן בעונה זו איננו נזקקים למגבים בדרך כלל. מבחינת הנראות חשוב לבדוק שפנסי הרכב (כולל פנסי הערפל) מאירים היטב: אם הם דוהים, הרי שליטוש פנסים או החלפתם הופך למתבקש.

מומלץ לפנות למוסך מורשה

איך בדיוק עושים את זה? התשובה המומלצת היא אחת: לפנות למוסך מורשה מטעם היבואן, ולעבור בדיקה מקיפה של הרכב לקראת החורף. בדרך זו ניתן יהיה להבטיח שהטיפול יהיה מותאם לרכב באופן מלא, יבוצע על ידי מומחים לרכב (תוך התחברות למחשב, כמובן) ובאמצעות חלפים המאושרים לשימוש על ידי היצרנית והיבואן גם יחד.

בכל מקרה, חשוב לוודא שהמוסך עומד בתקן מכון התקנים (ISO 9000) ונמצא תחת פיקוחו. חפשו תמיד את התעודה, כשמוסך שאינו מראה לכם אותה צריך להדליק נורות אזהרה

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי